CZ | EN

Modernizace železniční trati Praha–Bubny – Praha–Výstaviště

Modernizace železniční trati Praha–Bubny – Praha–Výstaviště

Lokalita
železniční trať Praha–Bubny – Praha–Výstaviště

Náš přístup
Dozorová a kontrolní geotechnická činnost, odborné poradenství při realizaci stavby a komplexní geotechnický monitoring, zahrnující zpracování realizačního projektu, vedení Kanceláře geomonitoringu a vyhodnocování dat v systému BARAB®, pasportizace tubusů metra, laboratorní a polní zkoušky

SG Geotechnika zajišťovala geotechnický dozor a komplexní monitoring modernizace trati mezi nádražím Praha–Bubny a novou železniční zastávkou Praha–Výstaviště. Projekt je součástí rozsáhlé modernizace a elektrizace trati z centra Prahy do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla  

V srpnu 2025 byla uvedena do provozu modernizovaná trať mezi nádražím Praha–Bubny a novou zastávkou Praha–Výstaviště. Modernizovaná trať je zcela elektrifikovaná, dvoukolejná a splňuje nároky na moderní kapacitní železniční dopravu. Nádraží Praha–Bubny se stalo nejmodernějším železničním uzlem v Česku. Jako první u nás umožňuje vlakům přijet přímo do interiéru prostorné odbavovací haly, která je umístěna na pilířích nad kolejištěm. Nádraží umožňuje přímý přestup na stanici metra Vltavská (linka C), čímž významně zlepšuje dostupnost a komfort cestování. Součástí modernizace byla také výstavba nové zastávky Praha–Výstaviště a téměř kilometrového úseku estakád, které nahradily původní železniční náspy. Estakády významně zlepšily prostupnost území, umožnily propojení Holešovic novou ulicí Nicolase Wintona a otevřely prostor pro další rozvoj této části Prahy.

SG Geotechnika se na realizaci stavby podílela od jejího zahájení. Zajišťovali jsme geotechnický dozor a komplexní geomonitoring během celé výstavby. Součástí našich prací byla kontrola dodržení projektových parametrů, provádění polních a laboratorních zkoušek, sledování a vyhodnocování stability pažicích konstrukcí a stavebních objektů. Při realizaci estakády byly pravidelně kontrolovány tubusy metra v místě křížení stavby s tunely metra linky C. K monitoringu byly využity moderní technologie včetně informačního systému BARAB®. Tím byla bezpečnost a kvalita výstavby mostních estakád, nové nádražní budovy v Bubnech a železniční zastávky Praha–Výstaviště neustále pod kontrolou.

Modernizovaný úsek představuje klíčový krok k přímému železničnímu spojení centra Prahy s Letištěm Václava Havla a Kladnem. Navazuje na rekonstrukci Negrelliho viaduktu, jehož geotechnický dozor rovněž zajišťovala SG Geotechnika, a pokračuje dalšími etapami projektu, včetně rekonstrukce Masarykova nádraží, plánované elektrifikace trasy z letiště do Kladna a vybudování podzemní stanice Dejvice. Úspěšné uvedení modernizovaného úseku Bubny–Výstaviště do provozu potvrzuje důležitý význam pečlivého geotechnického dozoru a monitoringu pro bezpečný a plynulý provoz železniční infrastruktury.