Modernizovaná trať mezi pražskými Bubny a Výstavištěm slouží cestujícím
Modernizovaná trať mezi pražskými Bubny a Výstavištěm slouží cestujícím

V srpnu 2025 byla po dvou letech výstavby uvedena do provozu modernizovaná trať mezi nádražím Praha–Bubny a novou železniční zastávkou Praha–Výstaviště. Projekt je součástí rozsáhlé modernizace a elektrizace trati z Prahy do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla. SG Geotechnika po celou dobu výstavby zajišťovala geotechnický dozor a komplexní geomonitoring, aby nová infrastruktura splnila nejvyšší standardy bezpečnosti a kvality
Nádraží Praha–Bubny se stalo nejmodernějším železničním uzlem v Česku. Jako první nádraží u nás umožňuje vlakům přijet přímo do interiéru prostorné odbavovací haly, která je umístěna na pilířích nad kolejištěm. Stavba nabízí prostorná nástupiště, výtahy, eskalátory, komfortní zázemí pro cestující a přímý přestup na stanici metra Vltavská. Součástí modernizace byla také výstavba nové zastávky Praha–Výstaviště a vybudování téměř kilometrového úseku estakád, které nahradily původní železniční náspy. Estakády výrazně zlepšily průchodnost území, umožnily propojení Holešovic novou ulicí Nicolase Wintona a otevřely prostor pro další rozvoj celé lokality. Modernizovaná trať je zcela elektrifikovaná, dvoukolejná a splňuje nároky na moderní kapacitní železniční dopravu.
Nádraží Praha–Bubny umožňuje jako první nádraží u nás přijet vlakům přímo do interiéru prostorné odbavovací haly I Foto: SG Geotechnika
Geotechnický dozor a geomonitoring provedla SG Geotechnika
SG Geotechnika se na realizaci stavby podílela od jejího zahájení. Zajišťovali jsme geotechnický dozor a komplexní geomonitoring během celé výstavby. Součástí našich prací byla kontrola dodržení projektových parametrů, provádění polních a laboratorních zkoušek, sledování a vyhodnocování stability pažicích konstrukcí a stavebních objektů. Při realizaci estakády byly pravidelně kontrolovány tubusy metra v místě křížení stavby s tunely metra linky C. K monitoringu byly využity moderní technologie včetně informačního systému BARAB®. Tím byla bezpečnost a kvalita výstavby mostních estakád, nové nádražní budovy v Bubnech a železniční zastávky Praha–Výstaviště neustále pod kontrolou.
Modernizace železniční trati Praha–Bubny – Praha–Výstaviště »
Důležitý krok k přímému spojení centra Prahy s letištěm a Kladnem
Modernizace úseku Bubny–Výstaviště je důležitým krokem k budoucímu přímému železničnímu spojení centra Prahy s letištěm a významným impulzem pro rozvoj nové čtvrti v Holešovicích. Komplexní projekt přímého spojení Praha – letiště – Kladno je rozdělen do jedenácti etap. Navazuje na rekonstrukci Negrelliho viaduktu, na kterou dohlíželi odborníci SG Geotechniky, a aktuálně pokračuje rekonstrukcí Masarykova nádraží. V dalších etapách je plánována elektrifikace a zdvoukolejnění trasy z letiště do Kladna a vybudování podzemní stanice Dejvice. Úspěšné uvedení modernizovaného úseku Bubny–Výstaviště do provozu potvrzuje důležitý význam pečlivého geotechnického dozoru a monitoringu pro bezpečný a plynulý provoz železniční infrastruktury.
Modernizovaná trať mezi pražskými Bubny a Výstavištěm navazuje na zrekonstruovaný Negrelliho viadukt I Foto: SG Geotechnika
Začátek modernizace trati Bubny–Výstaviště v roce 2023. Po dvou letech výstavby tudy dnes jezdí vlaky po estakádách I Foto: SG Geotechnika
