Člen skupiny
CZ | EN

Silnice a železnice

Podílíme se na přípravě a realizaci majoritních silničních a železničních staveb v České republice

Poskytujeme inženýrské služby pro přípravu a realizaci stavebních prací na dopravních stavbách. Stavby infrastruktury projektujeme nejenom s ohledem na současnou poptávku, ale zároveň předvídáme budoucí požadavky na kapacitu, snižujeme dopad stavby na životní prostředí a zvyšujeme kvalitu života těch, kterým slouží. Jako geotechnický konzultant Správy železniční dopravní cesty, působíme od roku 1995, od samotného počátku rozsáhlých stavebních prací při modernizaci hlavních železničních tratí v České republice.

Kontakt

Ing. Milan Novák
T: +420 724 218 661
E: Milan.Novak@geotechnika.cz

Komplexní geotechnické služby pro silniční a železniční stavby

  • Georadarová měření v etapě průzkumu i po dokončení stavby
  • Geotechnický průzkum pražcového podloží
  • Geotechnický, stavebnětechnický a diagnostický průzkum umělých staveb – mosty, zdi a propustky
  • Geotechnický, stavebnětechnický a diagnostický průzkum tunelů
  • Návrh konstrukce pražcového podloží
  • Konzultace při řešení geotechnické problematiky v rámci zpracování projektové dokumentace
  • Geotechnický dozor při realizaci železničních staveb – železniční svršek, železniční spodek, umělé stavby
  • Kontrolní zkoušky zemních plání a konstrukčních vrstev, laboratorní zkoušky materiálů podkladních vrstev, kameniva kolejového lože a při budování náspů a zářezů
  • Kontrolní laboratorní a polní zkoušky související s budováním železničních tratí a jejich opravou a údržbou
  • Průzkumy, projekty a realizace prací na zajištění skalních stěn a svahů
  • Matematické modelování a návrhy geotechnických konstrukcí včetně sanací sesuvů

Reference

Propojujeme lidi a místa chytřejšími a efektivnějšími způsoby

Stavba úseku dálnice D3, Ševetín – Borek – Výkon stavebního dozoru díla a operativní řešení nastalých geotechnických výzev, které vedly v některých případech k zásadní změně projektové dokumentace

Rozšiřování dálničních komunikací D1 a D3, Slovensko – Inženýrskogeologický a hydrogeologický průzkum, návrh opatření k přestavbě, sledování geotechnických parametrů a komplexní geotechnický monitoring pro ražbu tunelů na D1 a D3, nový úsek D3 byl oceněnen třemi tituly, včetně titulu Stavba roku 2017

Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice – Geotechnický dozor, kontrolní zkoušky a konzultační činnost pro modernizaci železniční tratě procházející poddolovaným územím Karvinska

Optimalizace trati Bystřice nad Olší – Český Těšín – Geotechnický dozor, konzultační činnost a laboratorní zkoušky při rekonstrukci důležitého železničního uzlu mezi Českou republikou a Polskem

Výstavba úseku D8 Lovosice – Řehlovice – Zpracování komplexního geotechnického řešení stavby, včetně nadstandardních ekologických opatření s ohledem na CHKO České středohoří

Stavba D3 v úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí – Kompletní geotechnický servis pro zhotovitele stavby, zahrnující geotechnický monitoring a terénní zkoušky

Přestavba trati Votice – Benešov u Prahy na IV. železničním koridoru – Geotechnický dozor, monitoring a konzultační činnost pro zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h s úplným zdvoukolejněním

Rychlostní silnice R35 Sedlice – Opatovice – Geotechnický dozor stavby pro vysokou kvalitu a bezpečnost všech prací a zabezpečení plynulého napojení regionální a tranzitní dopravy s dálniční komunikací D11

Rekonstrukce železniční stanice Olomouc – Geotechnický dozor a kontrolní zkoušky při rekonstrukci žst. Olomouc, jednoho z největších železničních uzlů v České republice

Rekonstrukce Jablunkovských tunelů, Mosty u Jablunkova – Geotechnický monitoring na stavbě, geotechnické průzkumy a analýzy pro upřesnění vlastností horninového prostředí po závalu, technickému řešení závalu byla udělena Cena České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě ČKAIT 2013

Vylehčený násyp R6 Jenišov – Nové Sedlo – Návrh a geotechnický dozor stavby největšího vylehčeného násypu postaveného nejen v Česku, ale pravděpodobně také v Evropě

Modernizace železniční trati Trnava – Nové Mesto nad Váhom, Slovensko – Technický a geotechnický dozor pro komplexní modernizaci železniční tratě a zvýšení traťové rychlosti na 160 km/hod